środa, 26 października 2022

Sposoby marketingu internetowego

 

Jeśli prowadzisz własny biznes, posiadasz stronę internetową, zapewne otrzymałeś ofertę wypozycjonowania Twojej witryny w wyszukiwarce Google. Być może sam zainteresowałeś się metodami wypromowania strony w wyszukiwarce. Istnieją dwie zasadnicze formy promowania witryny w Google – kampania linków sponsorowanych w Google AdWords (rekomendowana przez Google) bądź pozycjonowanie. Zapewne nie raz usłyszałeś, że pozycjonowanie stron jest dość ryzykowne. Zastanawiasz się ile w tym prawdy? Nieumiejętnie prowadzony proces, zbyt nachalne „pozyskiwanie” linków, zamieszczanie niskiej jakości tekstów, nasyconych słowami kluczowych na stronie, zamieszczanie linków rotacyjnych – to działania, które faktycznie mogą zaszkodzić pozycji witryny, dlatego tak ważne jest by pozycjonowanie stron internetowych powierzyć w ręce specjalistów, którzy cały proces poprowadzą w sposób, który nie zagrozi witrynie spadkiem pozycji. Prowadząc nierozważne działania na własną rękę, możesz sprawić, że Twoja witryna wpadnie w filtr bądź zostanie na nią nałożony tzw.”ban”, z którymi niedoświadczony pozycjoner będzie miał nie lada orzech do zgryzienia. Pozycjonowanie to proces, który wymaga doświadczenia i umiejętności szybkiego i właściwego reagowania na spadki pozycji.

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który służy poprawieniu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Właściwy dobór słów kluczowych, odpowiednia optymalizacja strony, duża liczba wartościowych linków przychodzących to z grubsza przepis na wysoką pozycję w TOP 10 (w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania). Pozycjonowanie jest procesem złożonym i raczej długotrwałym, o pierwszych wynikach możemy mówić mniej więcej po trzech miesiącach (dla porównania efekt kampanii linków sponsorowanych, widoczny jest wkrótce po uruchomieniu kampanii). Zastanawiasz się zapewne czy pozycjonowanie Twojej witryny internetowej jest dziś koniecznością. Bez pomocy wyspecjalizowanej w pozycjonowaniu agencji bądź doświadczonego pozycjonera, trudno będzie sprawić by Twoje witryna znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania. Nie pozwól, by konkurencja Cię wyprzedziła. Jeśli Twoja strona znajdzie się poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, szansa na to, że potencjalni klienci trafią na Twoją stronę internetową i akurat z Twojej oferty skorzystają maleją. Warto zainwestować kila bądź kilkaset złotych miesięcznie, by zwiększyć sprzedaż, a tym samym dochód. Każdy przedsiębiorca wie, że bez inwestycji, trudno o podniesienie rentowności przedsięwzięcia.

Jeśli posiadasz stronę internetową. Prowadzisz biznes – nie koniecznie internetowy, zapewne słyszałeś o pozycjonowaniu. Co więcej być może zgłosiła się do Ciebie firma bądź agencja specjalizująca się w marketingu internetowym? O co chodzi z tym całym pozycjonowaniem? Zastanów się co robisz, kiedy chcesz sprawdzić jakąś informację bądź poszukujesz jakiegoś konkretnego produktu bądź usługi? Wpisujesz w wyszukiwarkę Google, szukaną frazę tzw. słowa kluczowe, a następnie klikasz w jeden z pierwszych wyników, jakie pojawią się pod paskiem, w który wpisujesz zapytanie. Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który poprawia pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. To złożony proces i w zależności od popularności frazy oraz branży, wyprowadzenie strony do pierwszej dziesiątki tzw. TOP 10 trwa od kilku do kilkunastu miesięcy. Z grubsza, pozycjonowanie polega, m.in.: na optymalizacji kodu strony tak, by stał się on przyjazny dla robotów wyszukiwarek. W procesie pozycjonowania bardzo ważne jest pozyskiwanie dużej liczby wartościowych linków przychodzących. Czy pozycjonowanie jest konieczne? W dzisiejszych czasach, jeśli chcesz znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania , powinieneś zainwestować w pozycjonowanie. Wysoka pozycja konkurencji nie wzięła się znikąd, najprawdopodobniej zawdzięcza ją sprawnemu działaniu pozycjonera – osoby specjalizującej się w SEO.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Omówienie podstaw SEO

 Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) odgrywa istotną rolę w zwiększaniu widoczności witryny i generowaniu ruchu organicznego. W tym a...